Dz.U./S S19 28/01/2011 30515-2011-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 1/7 28/01/2011S19 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 1/7 Niniejsze ogłoszenie w witrynie TED: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:30515-2011:TEXT:PL:HTML PL-Warszawa: Usługi ochroniarskie 2011/S 19-030515 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU Usługi SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA I.1) NAZWA, ADRESY I PUNKTY KONTAKTOWE Prokuratura Okręgowa w Warszawieul. Chocimska 28Kontaktowy: Prokuratura Okręgowa w Warszawie, ul. Chocimska 28, 00-791 WarszawaDo wiadomości: Jolanta Staszewska00-791 WarszawaPOLSKATel. +48 222173129E-mail: zamowienia@warszawa.po.gov.plFaks +48 222173128 Adresy internetowe Ogólny adres instytucji zamawiającej www.warszawa.po.gov.pl Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnegooraz Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktukontaktowego Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podanowyżej dla punktu kontaktowego I.2) RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI Podmiot prawa publicznego Porządek i bezpieczeństwo publiczne Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających Nie SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OPIS II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą Usługi ochrony osób i mienia w obiektach Prokuratury Okręgowej w Warszawie i podległych jej ProkuraturachRejonowych. II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług Usługi Kategoria usług: nr 23 Główne miejsce świadczenia usług Prokuratura Okręgowa w Warszawie i podległe jej Prokuratury Rejonowe. Kod NUTS PL127 II.1.3) Ogłoszenie dotyczy Zamówienia publicznego Dz.U./S S19 28/01/2011 30515-2011-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 2/7 28/01/2011S19 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 2/7 II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów) Usługi ochrony osób i mienia. II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 79710000 II.1.7) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA) Nie II.1.8) Podział na części Nie II.1.9) Dopuszcza się składanie ofert wariantowych Nie II.2) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres Wykaz Prokuratur i ilość godzin ochrony w skali 12 miesięcy: — Prokuratura Okręgowa w Warszawie ul. Chocimska 28 - 27 688, — Prokuratura Rejonowa Warszawa Mokotów ul. Wiktorska 9a - 17 568, — Prokuratura Rejonowa Warszawa: Ochota i Śródmieście Północ ul. Wiślicka 6 - 20 098, — Prokuratura Rejonowa Warszawa Śródmieście ul. Krucza 38/42 - 11 314, — Prokuratura Rejonowa Warszawa Żoliborz ul. Karmelicka 9 - 20 098, — Prokuratura Rejonowa Warszawa Wola ul. Ciołka 14 - 20 098, — Prokuratura Rejonowa w Pruszkowie ul. Stalowa 33 - 19 592, — Prokuratura Rejonowa w Piasecznie ul. Kościuszki 14 - 8 784, — Prokuratura Rejonowa w Grodzisku Mazowieckim ul. Bartniaka 18 – 8 784. Ilość roboczogodzin stanowiąca przedmiot zamówienia – 154 024. Bez VAT 1 725 353,74 PLN II.2.2) Opcje Nie II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN REALIZACJI Okres w miesiącach: 12 (od udzielenia zamówienia): SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje Wadium - 20 000 PLN. III.1.2) Główne warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących Płatność comiesięczna po wykonaniu usługi w ciągu 30 dni. III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie III.1.4) Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia Nie III.2) WARUNKI UDZIAŁU III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lubhandlowego Dz.U./S S19 28/01/2011 30515-2011-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 3/7 28/01/2011S19 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 3/7 Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. O udzielenie zamówieniaubiegać się mogą wykonawcy składający ważną ofertę którzy spełniają przesłanki z art. 22 ust. 1 ustawy Prawozamówień publicznych, tzn.: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładająobowiązek posiadania takich uprawnień (posiadają ważną koncesję MSWiA na prowadzenie działalnościgospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia aktualną w okresie maj 2011 r. – kwiecień 2012 r.); 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymido wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnieniapotencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia: a) skierują do realizacji przedmiotu zamówienia co najmniej 67 osób; osoby te muszą spełniać następującewarunki: — być nie karane, — posiadać aktualną licencję pracownika ochrony fizycznej drugiego lub pierwszego stopnia, wyposażone wśrodki przymusu bezpośredniego określone w art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 22.8.1997 r. o ochronie osób i mienia(tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221 z późn. zm.). Osoby, które będą realizować przedmiot zamówienia muszą posiadać poświadczenie bezpieczeństwaupoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą co najmniej „poufne”, ważnew okresie wykonywania umowy (maj 2011 r. – kwiecień 2012 r.), mogących pełnić dyżury w obiektachprzetwarzających i przechowujących informacje niejawne. Wyżej wymienieni pracownicy będą wyposażeni wbroń /paralizatory powyżej 300 J/ oraz w środki przymusu bezpośredniego; b) dysponują lub będą dysponować etatowym Pełnomocnikiem Pionu Informacji Niejawnych; c) dysponują lub będą dysponować uzbrojonymi w broń palną krótką patrolami interwencyjnymi, w celuprzeprowadzenia interwencji – dojazdu do chronionego obiektu w czasie do 10 minut, d) posiadają odpowiednie doświadczenie i przygotowanie zawodowe w ochronie w obiektach MinisterstwaSprawiedliwości i Prokuraturach, w tym wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych równieżwykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeliokres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie po jednej usłudze odpowiadającej swoim rodzajemusłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi tezostały wykonane należycie (np. referencje, opinie, protokoły bezusterkowego wykonania usługi, itp.), e) dysponują lub będą dysponować odpowiednim sprzętem i urządzeniami umożliwiającymi realizacjęzamówienia, w tym wykrywacze metalu (minimum jedna sztuka na obiekt), odpowiednie pojazdy, środkikomunikacji i środki przymusu bezpośredniego, 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: a) dysponują środkami niezbędnymi do realizacji przedmiotowego zamówienia w wysokości oszacowanej nadwumiesięczne koszty wynikające ze złożonej oferty to jest kwoty nie mniejszej niż 300 000 PLN; b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej z tytułuochrony osób i mienia do wysokości nie mniejszej niż: — 2 000 000 PLN OC kontraktowe, — 1 000 000 PLN OC deliktowe, z zakresem na jedno zdarzenie – 500 000 PLN. 4) Brak jest podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia. III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Wykonawca musi wykazać, żeznajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: a) dysponuje środkami niezbędnymi do realizacji przedmiotowego zamówienia w wysokości oszacowanej nadwumiesięczne koszty wynikające ze złożonej oferty to jest kwoty nie mniejszej niż 300 000 PLN; Dz.U./S S19 28/01/2011 30515-2011-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 4/7 28/01/2011S19 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 4/7 b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej z tytułuochrony osób i mienia do wysokości nie mniejszej niż: — 2 000 000 PLN OC kontraktowe, — 1 000 000 PLN OC deliktowe, z zakresem na jedno zdarzenie – 500 000 PLN. Wykonawca musi wykazać, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej prawidłowewykonanie przedmiotu zamówienia poprzez posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innegodokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresieprowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców na podstawie złożonychoświadczeń wg formuły "spełnia" - "nie spełnia". III.2.3) Zdolność techniczna Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Wykonawca musi wykazać, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym. Wykonawca przedstawiWykaz (Załącznik nr 8) niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lubbędzie dysponował wykonawca oraz pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia niezbędnychdo wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jeżeli w wykazie wykonawca wskazał narzędzia i urządzenia, którymi będzie dysponował. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wg formuły "spełnia" - "niespełnia". Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów Zaplecze logistyczne. Wykonawcy powinni posiadać odpowiedni sprzęt i urządzenia umożliwiające realizację zamówienia, w tym: a. uzbrojenie: — paralizatory elektryczne – POWYŻEJ 300 dżuli. b. sprzęt dodatkowy: — pałka obronna wielofunkcyjna „tonfa”, — wykrywacz metali, — kajdanki, — radiotelefon/ telefon – łączność między poszczególnymi posterunkami, — latarki. Uzbrojenie i wyposażenie wymienione w pkt a i b minimum po jednej sztuce na każdym posterunku. c. odpowiednia ilość pojazdów, środków komunikacji. W ramach zawartej umowy, bez dodatkowych opłat Wykonawca wyposaży każdy z chronionych budynków: — w nadajniki i urządzenia antynapadowe (piloty), zapewniające transmisje sygnału alarmowego od pracownikaochrony do patrolu interwencyjnego, — rejestratory obchodów tj. czytniki z funkcja potwierdzania miejsca i czasu obchodów wykonywanych przezpracowników ochrony, zgodnie z planami ochrony sporządzonymi przez Wykonawcę i zatwierdzonymi przezZamawiającego. III.2.4) Zamówienia zastrzeżone Nie III.3) SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA USŁUGI III.3.1) Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu Nie Dz.U./S S19 28/01/2011 30515-2011-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 5/7 28/01/2011S19 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 5/7 III.3.2) Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych zawykonanie usługi Tak SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) RODZAJ PROCEDURY IV.1.1) Rodzaj procedury Otwarta IV.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału IV.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu IV.2) KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej 1. Cena. Waga 80 2. Doświadczenie i przygotowanie fachowe, techniczne wykonawcy. Waga 20 IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna Nie IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą ZP/5/2011 IV.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia Nie IV.3.3) Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych Termin składania wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do dokumentów 15.3.2011 - 11:30 Dokumenty odpłatne Nie IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu 15.3.2011 - 11:30 IV.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom IV.3.6) Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu polski. IV.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą Okres w dniach 60 (od ustalonej daty składania ofert) IV.3.8) Warunki otwarcia ofert Data: 15.3.2011 - 12:00 Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert Nie SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE VI.1) JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ Nie VI.2) ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓWWSPÓLNOTOWYCH Nie VI.3) INFORMACJE DODATKOWE Dz.U./S S19 28/01/2011 30515-2011-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 6/7 28/01/2011S19 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 6/7 VI.4) PROCEDURY ODWOŁAWCZE VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze Urząd Zamówień Publicznychul. Postępu 17a02-676 WarszawaPOLSKAE-mail: uzp@uzp.gov.plTel. +48 224587780Internet: http://www.uzp.gov.plFaks +48 224587781 VI.4.2) Składanie odwołań Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnejz przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu oudzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawieustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzucasię niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie orazwskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. 3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznejopatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanegocertyfikatu. 4. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołaniaw taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeliprzesłanie kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobówokreślonych w art. 27 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji oczynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określonyw rt. 27 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w innysposób – w przypadku gdy wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisachwydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, 6. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, postanowień Specyfikacji Istotnych WarunkówZamówienia wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiejlub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej – jeżeli wartośćzamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8ustawy Prawo zamówień publicznych, 7. Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej w ppkt 5 i 6. wnosi się w terminie 10 dni od dnia, wktórym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościachstanowiących podstawę jego wniesienia – w przypadku zamówień, których wartość jest równa lub przekraczakwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, 8. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczegoprzysługuje skarga do sądu. 9. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia Dz.U./S S19 28/01/2011 30515-2011-PL Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 7/7 28/01/2011S19 http://ted.europa.eu/TED Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne nausługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 7/7 orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowejoperatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem. VI.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań Urząd Zamówień Publicznychul. Postępu 17a02-676 WarszawaPOLSKAE-mail: uzp@uzp.gov.plTel. +48 224587780Internet: http://www.uzp.gov.plFaks +48 224587781 VI.5) DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA: 26.1.2011